Ny markedsfører på plass!

Vi kan med stolthet presentere vår nyansatte digitale markedsfører, Emil Randen.

Vår nye kollega har en teknologisk og variert bakgrunn, hvor han blant annet har gått College i USA, studert organisk kjemi på Gløshaugen og drevet eget IT-firma i Trondheim.

Emil Randen er en kløpper på sosiale media og vil i tiden fremover fokusere på den digitale veksten i selskapet, i tillegg til å hjelpe våre kjære kunder med markedsføring på nett.

Hva skal jeg jobbe med i Types?

– Jeg kommer til å ta hånd om alle aspekter av våre kunders markedsføring, som betyr at jeg vil ha tett kontakt med alle våre kunder. Min jobb er å få din bedrift synlig gjennom plattformer som Google, Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin og Snapchat.

I jobben som digital markedsfører i Types, er mine viktigste arbeidsoppgaver å analysere/forbedre annonsekontoene til våre kunder, sette opp avansert sporing og kundereiser, samt rapportering og rådgiving. Behersker godt alle Google verktøy, SEO, WordPress, sosiale medier, innholdsproduksjon- og koordinering av webutvikling og design for alle typer kunder.

Fra utvikler til markedsfører.

– Jeg har fire år med arbeidserfaring som front-end utvikler, full-stack utvikler, WordPress-utvikler og interaksjonsdesigner. Begynte med HTML og enkle nettsider for lenge siden da folk brukte sol.no som søkemotor, og har siden da blitt en kløpper innen HTML5, CSS, progressive JS-rammeverk som React og VueJS, LEMP/LAMP-stacks, WordPress og mobilapplikasjoner. Det blir noe mindre koding som markedsfører, med unntak av sporingsnippets da, men det synes jeg er helt OK.

– For å kunne prestere i den digitale verden, må man alltid tenke på kundereisen og summen av kundens erfaringer.  Jeg er sertifisert innen Google Ads og håper at min erfaring skal bidra til at våre kunder får mest mulig igjen for sine annonsekroner. Jeg skal i alle fall gjøre min del for å opprettholde et høyt faglig nivå på de markedsføringstjenester vi tilbyr.

Musiker-wannabe.

– Emil spiller banjo, gitar, piano og gamle analoge synther fra Japan. Han elsker alt fra Aphex Twin til Elton John, og synes det er temmelig tøft å oppgradere/retrofitte gamle synther med IoT, slik at gammelt utstyr kan kommunisere med ny programvare over low-latency.

Mer fra bloggen:

Ny digital markedsfører på plass hos Types!

Ny markedsfører på plass!Vi kan med stolthet presentere vår nyansatte digitale markedsfører, Emil Randen. Vår nye kollega har en teknologisk og variert bakgrunn, hvor han blant annet har gått College i USA, studert organisk kjemi på Gløshaugen og drevet eget IT-firma...

Hvordan lykkes med markedsføring på Instagram?

Oppnå bedre resultater på InstagramHvordan lykkes med markedsføring på Instagram? For å kunne lykkes med en digital markedsstrategi, så er det en rekke verktøy og metoder man må kunne mestre. I denne artikkelen skal vi se nærmere på Instagram som plattform, og hvordan...

Vi forsterker teamet – Ny digital markedsfører på plass!

Vi forsterker teamet!Ny digital markedsfører på plass! Vi kan med stolthet presentere vår nyansatte digitale markedsfører, Tor Henrik Bruun. Vår nye kollega har en spennende og variert bakgrunn, hvor han blant annet har jobbet for flere internasjonale bedrifter, i...

Håndverkere bruker bare lommerusk på markedsføring – Hvorfor?

MarkedsføringHvorfor bruker håndverkere bare lommerusk på markedsføring? Håndverkere forteller meg, at når de som privatpersoner skal kjøpe eller sjekke opp en tjenester eller et produkt, ja så søker de på nett. Men, de ser ikke verdien i å bruke penger på...

Hvordan bevise avkastning i sosiale medier til sjefen (som egentlig ikke skjønner sosiale medier)

Avkastning i sosiale medierHvordan bevise avkastning i sosiale medier til sjefen? (Som egentlig ikke skjønner sosiale medier) Du har verdens kuleste jobb, du er ansvarlig for sosiale medier i din bedrift og du føler det går supert. Du er i kontakt med influencers, du...

4 Tips til Influencer Marketing

Infuencer MarketingFire tips til Influencer Marketing Influencer marketing kan være en fin måte å presentere ditt merke (eller tjeneste) på en autentisk måte - spesielt til grupper av forbrukere som for eksempel «millennials» som er mer «motstandsdyktige» mot digital...

Hvordan utvikle og utføre en strategi for sosiale medier i 2018

Hvorfor er det så viktig å fokusere på vekst i sosiale medier? Enten du ansetter noen som får ansvar for sosiale medier eller bruker et byrå for å gjøre det for deg, må en sosial mediestrategi utvikles for at bedriften skal vokse i dagens marked. Men, sosiale medier tar tid og som nevnt i tidligere innlegg må det dedikeres ressurser.

Effektiv markedsføring for små og mellomstore bedrifter

Etter mange måneder med planlegging og forberedelser er vi endelig klare for å bidra til å løfte små og mellomstore bedrifters tilstedeværelse på nett! Jeg har i årevis jobbet med markedsføring, forretningsutvikling og etableringer, nå var det riktig tidspunkt å bruke denne erfaringen for å hjelpe andre.

Store deler av bedriftsnorge bruker facebook feil

Store deler av bedriftsnorge bruker facebook feil. Litt drøy påstand tenker du, jeg tar meg den friheten til å være litt fritt-talende og kommer her med en grov klassifisering av hvordan ulike bedrifter bruker facebook. Vi kan dele bedriftnorges satsing på facebook inn i fire grupper, hvem av disse hører du til?

La oss skape
resultater sammen!

Send oss en melding, så gir vi deg et tilbud på våre tjenester

TYPES

Trondheim

TYPES AS
Munkegata 66,
7011 Trondheim

TYPES

Frosta

TYPES AS
Banken
7633 Frosta

Følg oss

På sosiale media

Vi er digitalbyrået for deg som vil vokse! Uansett om du er en startup, SMB eller ønsker å selge til bedrifter eller direkte til kunder.

Vi skaper effektiv markedsføring og funksjonelle nettsider.